Velkommen til Langebjergskolen

Velkommen til Langebjergskolen

"En god start”

Langebjergskolen - en lille landsby
Langebjergskolen er en to-sporet skole beliggende midt i skøn natur. Omgivet af store, grønne udearealer ligger skolens bygninger som en lille landsby med et Sydhus til indskolingen, et Nordhus til mellemtrinnet og en selvstændig del til udskolingen. Skolens arkitektur skaber gode rammer for udeundervisning og unikke betingelser for elevernes læring og leg. Langebjergskolen har ca. 460 elever fra børnehaveklasse til 9. klasse.

Stærke læringsfællesskaber
På Langebjergskolen har vi en ambitionen om at skabe en skole, som vores elever ikke vil hjem fra. Vi er optagede af at nytænke undervisningen og at skabe læringsfællesskaber, hvor alle børn udvikler sig gennem hele deres skoletid og oplever både medbestemmelse og samhørighed.

Faglighed, trivsel og dannelse
Vores tre værdier – faglighed, trivsel og dannelse – er fælles pejlemærker, der er synlige i skolens hverdag og projektbaserede læringskultur og bidrager til at give vores elever både rødder, de kan stå solidt på, og vinger, der kan bære dem videre ud i livet. Vores værdigrundlag er udviklet i en proces, der har involveret både forældre, elever, personale og skolebestyrelse, og det er tiltænkt alle, der har et tilhørsforhold til vores skole – interne såvel som eksterne.

Du kan læse mere om vores værdier, pædagogiske praksis og læringskultur, og hvordan vi omsætter værdierne i skolens hverdag i vores værdifolder

Langebjergskolens administration

Langebjergskolens nøgletal