Ambassadørskole - Red Barnet

Red Barnet AmbassadørskoleAmbassadørskole for Red Barnet

Langebjergskolen er udnævnt til ambassadørskole for Red Barnet.

Dette betyder, at Langebjergskolen har forpligtet sig til at sætte børns rettigheder på skoleskemaet, med det formål at skabe vidende, bevidste, trygge, demokratiske og deltagende elever

Med børns rettigheder på skoleskemaet, sætter Langebjergskolen værdier som ligeværd, rummelighed, respekt og medindflydelse i centrum.

Eleverne vil få undervisning i børns rettigheder og børns livsvilkår i Danmark og resten af verden, og få kendskab til Børnekonventionen - og dermed børns særlige rettigheder.

Som ambassadørskole fejrer Langebjergskolen, at børn har rettigheder, ved at markere FN’s Børnerettighedsdag den 20. november. Denne dag markeres og fejres samtidig over hele landet.

Alle klasser og elever på Langebjergskolen vil være involveret i denne dag, så det bliver en oplevelse, der styrker fællesskabet og skærper elevernes bevidsthed om Børns rettigheder.

Læs mere om Red Barnets ambassadørskoler