Dannelse af årgangsteam og fagfordeling
Princip:
Teamdannelsen og fagfordelingen skal medvirke til at fremme elevernes faglige, sociale og dannelsesmæssige udvikling.
Dannelse af årgangsteam:
- Der skal sikres en bred faglighed i teamet med lærere der repræsenterer pædagogisk og faglig kompetence inden for de humanistiske fag, de naturvidenskabelige fag og de praktisk-musiske fag.
- Der skal sikres en bred vifte af personlige egenskaber og kompetencer i teamet med henblik på at skabe nogle dynamiske arbejdsenheder.
- Det tilstræbes at der er tilknyttet lærere af begge køn.
Fagfordeling:
- Alle fag skal dækkes fagligt og pædagogisk kvalificeret. Dette vurderes på baggrund af lærernes faglige kompetence i forhold til de centralt og kommunalt fastsatte mål.
- Ved fordeling af støttetimer er det centralt at sikre en såvel faglig som pædagogisk sammenhængende løsning.
- Timeresurserne tildeles til de enkelte lærere som en årsnorm, der kan anvendes fleksibelt.
- Dele af et fags årsnorm kan godt dækkes af andre/flere lærere.
Fagfordelingen foretages efter følgende procedure:
- Ledelsen sammensætter de enkelte årgangsteam efter ovenstående principper.
- De enkelte årgangsteam fordeler flest mulige af årgangens fag imellem sig efter ovenstående principper.
- Resttimerne fordeles mellem afdelingsteamets lærere efter ovenstående principper.
Godkendt:
April 2018